Jonas Gåde: Bättre sex: 5 misstag som killar tycker tjejer gör i sängen

 

Bara rubriken gör att man blir tveksam, tjejer är ju perfekta. Jag har själv träffat många ”Miss Perfect”, men andra killar har berättat för mig om saker som dem har lite svårt för hos tjejer. I dag får du följa med in i sängkammaren. Eftersom vi alla är olika, kanske du har svårt att ta till dig en del och din partner kanske heller inte håller med om alla punkter. Varsågod. Här kommer lite tips som kan vara värda att tänka på.

 

1 ”Killar tycker det är jobbigt att du inte är bekväm med din egen kropp”

 

Det är inte ovanligt att många kvinnor har ett komplext förhållande till sin kropp.

Ibland tar tjejer med sig denna problematik in i sängkammaren. Du måste inse att din kille inte scannar av din kropp efter bristningar eller eventuella överflödiga kilon. Han tycker om din kropp och vill vara med dig för att han är attraherad av hela dig. Jag tycker att du ska ta till dig det kinesiska ordspråket ”om du inte tycker om din kropp, var ska du då bo?”. Lämna din nojor utanför sängkammaren.

 

2 ”Killar tycker det är tråkigt att dom måste initiera sexet”

 

Killar och män ogillar att oftast behöva vara den som tar initiativ till sex. De tycker det är påfrestande att framstå som sexdåre. Vanligtvis gammaldags eller mycket blyga kvinnor tar inte initiativ till sex och det får mannen att känna sig som en sexdåre. De flesta män är bekväma med att kvinnor initierar sex. Så, ta initiativ till sex och gör din partner glad.

 

3 ”Killar har svårt för när kvinnor gör dem ansvariga för deras orgasm”

 

Jag såg häromdagen att man gjorde reklam för boken “How to make love to a woman”. Du behöver inte köpa den till din kille. Att få en kvinna att må bra i sängen är som att handla med fastigheter; ” Location is everything”. Det enda du som kvinna behöver göra är att berätta för honom vad du känner och vad som fungerar bra. Ge din kille återkopplande feedback, istället för att ligga och fundera över varför han inte flyttar handen till höger och trycker lite hårdare. Din partner är ingen tankeläsare. Det spelar ingen roll hur teknisk din partner är, om han kan riva ner en motor i sömnen och sätta ihop den igen. I det här fallet behöver han en muntlig instruktionsbok. Bäst av allt, de flesta män är bra på att följa instruktionsböcker.

 

4 ”Killar gillar inte tjejer som pratar babyspråk i sängen”

 

Det finns naturligtvis killar som tycker att det är charmigt med babyspråk i viss omfattning. Det får dem att känna sig som stora stygga vargen och förstärker deras manlighet. I sängkammaren är det dock inte lika roligt. Det blir det lite konstigt att vara intim med en baby.

 

5 ”Killar gillar inte att tjejer utgår från att de alltid vill ha sex”

 

Din kille är inte en sexleksak som du bara pluggar in i väggen och så är han igång.

Det finns massvis med tillfällen då vardagens bekymmer tränger sig in i sovrummet. Om han inte är sugen så behöver det inte alls ha med dig att göra. Detta är dock mindre vanligt när det gäller yngre killar.
Jonas Gåde(c) Materialet är copyrightskyddat

Ring Jonas Kostnadsfritt i 10 min och fråga vad du vill om terapi.
 

9 thoughts on “Jonas Gåde: Bättre sex: 5 misstag som killar tycker tjejer gör i sängen

  1. Sunniva

    En fråga, du skriver om vad killar tycker om tjejer… hur hade ditt inlägg blivit om du skrivit om personer istället för kön?
    Jag är tjej och kan tycka att allt det där som du skrivti passar bra in på killar, Också!
    Vet flera killar som passar in på det ovan och 5:an tycker jag nästan är standard… fast för tjejers del. Oftast är det killar som utgår ifrån att tjejen vill ha sex, snarare än tvärt om…

    Svara
    1. jonasgadeblogg Inläggets författare

      Hej Sunniva
      Jag har skrivit om motsvarigheten där jag beskriver misstag som tjejer tycker killar gör i sängen. Så jag har försökt vara så rättvis jag kan. Det finns säkert saker som kan passa på båda könen. Men vi måste trots allt komma ihåg att män och kvinnor är olika därav attraktionen. Punkt nr 5 kan för en del vara svår att känna igen sig i speciellt om man umgås med yngre killar. Tack för du gjorde mig uppmärksam på det. Jag ska ändra på det i bloggen
      MVH jonas

      Svara
      1. Sunniva

        Att det skulle vara en större mängd yngre killar vill jag inte påstå.
        För min del har jag bara dejtat jämngamla eller äldre än mig själv.

      2. jonasgadeblogg Inläggets författare

        Hej

        Det kan säkert vara så att dina erfarenheter med killar är att de inte skiljer sig men forskningen säger: Testosteronet är nödvändigt för att behålla sexuell motivation och förmåga samt erektion, emission och ejakulation. Normal testosteronnivå i blodet hos vuxna män ligger mellan 12-35 nmol/l och varierar över dygnet. Nivåerna kan vara upp till 30 procent högre på morgonen mellan klockan 7-10 jämfört med andra tider på dygnet. Den lägsta testosteronnivån är vanligen mellan klockan 18-22.

        Det finns flera orsaker till att testoteronet inte verkar bla har fetma hos män en viktig del i minskad sexlust. Testosteronnivåerna hos män minskar från 40 års ålder med 1,2 procent per år. Därför är kroppens sammansättning, det vill säga andelen muskler och andelen fett en viktig faktor för testosteronnivåerna. Ju högre testosteronnivåer desto högre andel muskulatur och desto mindre kroppsfett. Eftersom yngre killar har mindre fett har de lättare för att vara sexuellt aktiva.

        MVH Jonas

  2. Anonymous

    Den ena nojan jag har över min kropp är mina manligt håriga lår och vader och röv och muff. Jag gillar inte heller att raka mig. Svårt läge. Men jag jobbar på att våga vara trygg med nåt så manligt.

    Svara

Kommentera

