Jonas Gåde Comunicera: Hur hittar jag min soulmate och min tvillingsjäl?

 

”Jag vill hitta kärleken”

Det absolut största misstaget människor gör är att de inte aktivt arbetar för att hitta kärleken. Fråga dig själv hur mycket tid du aktivt spenderar för att hitta din kärlek? Det hade naturligtvis varit väldigt praktiskt om kärleken bara knackade på dörren. Om du är som de flesta andra spenderar du den största delen av din vakna tid på arbetet, sedan går du hem och äter, sitter framför datorn och kollar Facebook, kanske tränar en stund på gymmet samt umgås med vänner. Om ditt liv är lite inrutat, skapar det inte stora möjligheter för dig att hitta kärleken. Tips och råd inför en dejt

”Han prioriterar inte vår kärlek”

Steg 1

Det första du behöver göra är att bestämma dig för om kärlek är din högsta prioritering. Om det inte är det, är det OK. Då behöver du inte läsa vidare.

”Är han rätt för mig”

Steg 2

Det underlättar om du har rätt inställning.

Du kanske har dejtat någon som verkade normal, men som visade sig vara dålig.
Du har mött någon med stor potential, men som inte levde upp till dina förväntningar. Du har träffat en partner som säger att han/hon älskar dig, men personen vill inte binda sig? Du har varit ihop med en partner som varit otrogen.

Oavsett vad som hänt så måste du göra dig av med alla negativa föreställningar om det motsatta könet. Oavsett dina besvikelser, så finns det bra personer där ute. Om du går in med inställningen att din partner är ute efter att blåsa dig, kommer du inte att vara en rolig dejt.

”Hur hittar jag den rätte?”

Steg 3

Det första du måste göra är att skapa förutsättningar. Du kan inte förvänta dig att hitta en varm, kärleksfull partner om du inte träffar flera potentiella partners ofta. En del av oss tror att kärleken bara ska ”hända”, utan att man behöver arbeta för det. Allt som är värt någonting kräver hårt arbete. Kärlek är inte annorlunda. Det hade naturligtvis varit väldigt trevligt om din framtida partner kom och knackade på dörren och ryckte upp dig ur soffan. Om du vill träffa någon speciell, då måste du skapa förutsättningar för att det ska ske.

Här kan du testa din relation

Jonas Gåde

(c) Materialet är copyrightskyddat
 
Ring Jonas Kostnadsfritt i 10 min och fråga vad du vill om terapi 0708-111161


4 thoughts on “Jonas Gåde Comunicera: Hur hittar jag min soulmate och min tvillingsjäl?

  1. Noomi

    Plötsligt stod han bara där. Jag hade aldrig i detta liv träffat honom
    Men hjärtat skrek av längtan efter något jag inte förstod.
    Inom Mig sa en röst innan han ens hunnit fram
    – Jag känner dig!
    Det var något bekant med honom, från ögonen lyste hans själ igenom och jag ville bara gråta av lycka.
    Låter kanske helt absurt men jag är helt övertygad om att vi levt ihop i tidigare liv, så är även han.
    Innan jag ens hann att säga det jag kände kom orden ur hans mun
    -Jag känner dig! Inte från detta liv men i hjärtat från någon annanstans.
    Jag har Alltid varit rädd för närhet, rädd av förstående anledningar men denna man, denna ohyggligt underbara varelse tar bort all rädsla i mig genom sin ömhet som genomlyser hans väsen.
    Jag som alltid varit rädd för att öppna mig önskar inget annat, vill inte ha några hemligheter, och varje sak jag delar med honom även allt de onda ser han på mig med en sådan kärlek jag aldrig förr upplevt.
    Jag älskar honom djupare än vad jag någonsin förstod att kärlek var, helt öppet och ärligt.
    Utan honom runt mig känner jag mig halv, så som jag känt mig hela livet innan mötet med honom fast då utan Att förstå att jag var just halv, att någon/något fattades mig.
    För första gången i mitt 42 åriga liv är jag lycklig och känner mig trygg.
    Jag känner honom, han har varit mitt allt förut.

    Svara
    1. jonasgadeblogg Inläggets författare

      Hej

      Vilken härlig och skön historia. Vi får hoppas att många personer 2015
      får möjligheten att dela samma fina känslor som du och din partner fått
      göra.

      Mvh
      Jonas

      Svara
  2. Anonymous

    Jag tror inte alls att kärleken bara knackar på dörren eller att jag kommer att snubbla över den hemma på köksgolvet.Däremot tror jag att jag själv måste vara mogen, eller redo för att gå in i en ny relation. Det är viktigt att ha hunnit bearbeta tidigare relationer som har gått snett. Jag kommer heller aldrig att leta efter partner på krogen. Vis av skadan att hitta min ex-man som var alkoholberoende, just på krogen.Om jag har klart för mig vad som är viktigt för mig själv i mitt liv, så tror jag att det blir lättare att veta vad som känns rätt och bra även i ett förhållande. Så ju mer jag har kunskap om mig själv, min styrka och min svaghet, ju lättare går det att få till en bra relation. Lika attraherar lika!

    Svara

Kommentera

