Min tjej messar hela tiden om allting

lovetestnow

”Vi pratar inte han, hon messar bara”

Alla sms:ar idag. I en nyligen gjord studie uppgav 31 procent att de föredrog att sms:a istället för att prata. Sms:andet är på väg att etablera sig som ett av de vanligaste sätt att kommunicera med sin partner på. I en studie med 300 personer som befann sig i en relation fann forskarna att de flesta par använde sms för att underhålla relationen. Det kan handla om praktiska saker som ”jag är hemma kl 17.00 hinner inte handla ”, eller ett uppskattande sms Hej finaste längtar efter dig”.  Man kan också be sin partner om ursäkt via sms, eller reda ut problem man inte hunnit prata om.  

I en annan nyligen genomförd studie konstaterades att för mycket sms:ande är något som kan stressa upp de flesta relationer. Det finns till och med forskare som påstår att frekvensen och innehållet i texter kan avgöra kvaliteten i relationen. Forskarna fann att kärleksfulla sms piggade upp både män och kvinnor. De upplevde att dem var gladare i sina relationer. Par som var tillfreds med sina relationer sms:ade mindre när de var upprörda. Om du vill testa din relation kan du göra det nu på Lovetestnow

”Vi grälar på SMS” 

Ett av de största problem är att våra sms starkt påverkas av vårt emotionella tillstånd. Om vi är irriterade kan den begränsade texten förstärka den negativa känslan vi har. Om du är uppjagad och irriterad; stanna upp och sluta sms:a. Mobill vett och etikett

Min poäng är att när du är känner dig osäker; lyft telefonen och prata ut istället. När du tryckt på skicka-knappen kan du inte ta tillbaka det. Om du absolut vill sms:a så skriv meddelandet (men skicka det inte ) och vänta i två timmar för att se om du kanske överreagerar. Din relation är inte i fara bara för att ni sms:ar mycket med varandra, men det kan bli problem om ni sms:ar på fel sätt. Tänk på att brist på en smiley aldrig kan ersätta ett skratt i verkligheten.

Du vet säkert av egen erfarenhet med vänner och släktingar att du ibland kan misstolka texter och känslor. Det har hänt mig vid några tillfällen att jag fått ringa upp och säga ” Jag är ledsen! Du missförstod mig. Jag menade inte så!” Om saker kan gå så här fel med vänner, då kan du bara föreställa dig hur fel det kan bli när känslorna går höga. Inse att textmeddelanden inte är bra på att förmedla mänskliga känslor. En smiley kan aldrig konkurrera med ett härligt skratt från botten av ditt hjärta. Facebook har tagit över vårt sexliv

Jonas Gåde

Materialet är (c) Materialet är copyrightskyddat, Lovetestnow

Ring Jonas gratis i 10 min och fråga vad du vill om terapi och relationer: 0708-111161

 

 

One thought on “Min tjej messar hela tiden om allting

  1. jonasgadeblogg Inläggets författare

    Det är alltid roligt med kommentrarer och synpunkter på bloggen idag fick jag detta fast på mess:
    Att messa är grymt. Det går snabbt, man slipper se motparten och man slipper bli avbruten. Och vill man ha rätt i allt man påstår är det bara att radera ev svaromål. Jag älskar att smsa. Så skönt att slippa prata. Vinner mycket tid på det, då de flesta pratar så jävla långsamt och är långrandiga, Får tuppjuck av det. Brukar lägga luren brevid mig och göra annat när jag pratar med. Mer sms åt folket🙂 Såg att man kunde få gratis 10 min terapi, det kanske är läge för det?

    Jag messade tillbaka: Ingen dum ide för dig, 10 min diagnos och 10 år i terapi för din del. Ha ha

    Svara

Kommentera

