En liten hyllning till dig som kvinna den 8 mars

internationella_kvinnodagen”En hyllning till kvinnan”

Jag skriver till dig bara för att tala om hur underbar du är. När jag i skrivande stund hyllar dig på din dag, den 8:e mars, tänker jag inte på dina vaxade ben eller att din kropp matchar idealen i tidningar och media. Det bryr jag mig mindre om. Att du får 2000:- mindre i månaden för att du inte har en snopp måste vara frustrerande. Jag förstår det. Lagstiftning i all ära, det kan säkert vara bra, men djupare förändringar som börjar på individnivå får starkast genomslag. Om du vill att det ska gå fortare måste du börja stå upp för dig själv och sluta låta killarna ta all plats. Om du är är tveksam på din relation kan du göra ett relationstest här

Släpp din skam och skuld som håller dig tillbaka. Gör dig av med gamla känslor av smärta och ilska som du mött. Sluta att jämföra dig med dina medsystrar. Acceptera din vackra, feminina kropp. För var ska du bo om du inte ska bo i din kropp? Njut av ditt sensuella jag och upptäck den vilda och fria kvinnan inom dig.

När du gör dessa förändringar, nu och i framtiden, kommer du inte bara förändra dig själv utan också hjälpa till att göra världen bättre. Aldrig i historien har den feminina energin varit mer efterlängtad än nu. Jag vågar lova dig att den feminina energin kommer att ta över mer och mer. Det går inte att stoppa. Om två decennier kommer den moderna världen se annorlunda ut. Företag kommer att bli mer och mer lika och förmågan att bygga relationer kommer att bli viktigare. Den maskulina, hårda energin med alfahannarna kommer dö ut precis som dinosaurierna och mannen kommer bli ett andra kön.

Sist men inte minst, glöm inte att vara kvinna och ta för guds skull inte efter alla dåliga sidor som vi män har.

Ha en fin kväll

P.s Du kanske undrar hur jag ska klara mig? Du behöver inte oroa dig. Jag är väl förberedd. Jag har både maskulin och feminin energi. Ha.ha.

Jonas Gåde

(c) Materialet är copyrightskyddat

Ring Jonas kostnadsfritt i 10 min och fråga vad du vill om terapi.

 

Kommentera

