Jonas Gåde Comunicera: Jakten på mister perfect fortsätter del 2


”Jag hittar inte den rätte”

Det är inte lätt. Här kommer några till saker som kan vara bara att tänka på.

  • Är han för på när det gäller fysisk kontakt?
  • Är han intresserad av att veta mer om dig?
  • Är han ute efter en långsiktig relation?
  • Hur verkar hans värderingar vara?


”Han vill ha sex direkt”


Vanligtvis är det killar som tar den första fysiska kontakten. Jag berättade igår att jakten på mister perfekt kan innebära att kvinnor generellt söker efter potential för kärlek, medan killar ibland söker efter potential för sex. Det kan vara ett problem om era intressen är allt för olika. Det är inte konstigt att avsluta en trevlig kväll med en mjuk kyss, men det är kanske inte lika roligt att behöva ta emot en kyss efter en misslyckad dejt där du satt och tittade på klockan hela kvällen. Vi får inte glömma att den stackars killen alltid löper risk för att stå där med öppen mun som en guldfisk när du vänder bort huvudet. Detta kan vara skrämmande för många killar. Om du är ute efter en djupare och mer seriös relation kan det vara bra att ge honom ett litet smakprov med känsla som talar om för honom vad som kanske väntar. En kille som inte har tålamodet att vänta på dig tills ni ses igen har troligtvis inte potential för en djupare relation.


”Min partner är bara intresserad av sig själv”


Är din dejt väldigt jag-centrerad? Personer som är mer intresserade av sig själva än andra, ser varje diskussion och situation som en envägskommunikation. Detta drag är inget som växer bort av sig själv. Ett bra samtal är en tvåvägskommunikation där både du och din dejt lyssnar och pratar. I en del fall kan det vara så att din partner har svårt att ställa frågor men verka genuint intresserad av dig och vad som händer i ditt liv. Det kan säkert bero nervositet, men det kan också vara så att vederbörande inte har den kommunikativa förmågan du önskar. Notera också hur väl din dejt förstår dig. Det kan låta konstigt att jag nämner en sådan självklar sak som att känna sig förstådd, men på sikt kan känslan av att inte känna sig förstådd öka om ni fortsätter att träffas. Var vaksam på att du inte kan förvänta dig att din partner ska förstå dig om du inte är tydlig med dina behov. Har du kommit över dejtingstadiet kan du testa din relation här.


”Han verkar inte intresserad av en längre relation”


Det absolut bästa sättet att fånga mister perfekt är att du tar lång tid på dig i dejtingfasen. Jag vet inte hur många gånger jag suttit i terapirummet och fått höra ”jag såg ju att han hade lite problem men jag tänkte att det får jag väl ordna till”. De flesta av oss som dejtar gillar den härliga känslan av att vara inne i det rosa molnet. Problemet är bara att när du befinner dig i det rosa molnet så ser du inte klart. Allt som du kommer att få senare i relationen kommer du att se om du bara tillåter dig att öppna ögonen.  


”Min pojkvän har konstiga värderingar”


Det finns mängder av saker där du och mister perfekt tycker olika. Det är naturligt. De flesta som inleder en relation väljer någon som har egenskaper som kompletterar dem själva. Det kan också vara värt att lägga lite tanke och möda på att utforska hans djupare värderingar. För många blir det väldigt påtagligt att värderingarna krockar när barn kommer in i bilden. Din och dina partners olika uppfostran visar ibland väldigt tydligt hur olika värderingar ni har.


Sist men inte minst kan det vara värt att komma ihåg att det inte finns någon som är perfekt. Att hitta en perfekt partner handlar om att hitta någon som har fel du kan stå ut med de närmaste 50 åren. Här kan du testa om din kille är narcissist eller psykopat

Inte läst Del 1? Hitta mr perfect

 Jonas Gåde

(c) Materialet är copyrightskyddat
 

Ring Jonas Kostnadsfritt i 10 min och fråga vad du vill om terapi 0708-111161
 

5 reaktioner på ”Jonas Gåde Comunicera: Jakten på mister perfect fortsätter del 2

  1. Fast man kan hitta den perfekta killen/tjejen för sig själv, alltså den man passar bäst ihop med.

  2. Den perfekta killen existerar inte, liksom den perfekta tjejen. Varför måste man vara perfekt? Skulle inte det vara jäkligt tråkigt?

    1. Hej Emma

      Jag håller med dig och om du inte noterade det så skrev jag så här

      ”Sist men inte minst kanske det kan vara värt att komma ihåg att det inte finns någon perfect. Att hitta en perfekt partner handlar om att hitta någon som har fel du kan stå ut med de närmaste 50 åren.”

      Ha det gott

      Jonas
      http://Www.lovetestnow.com

      1. Hej, Jag är kär i en person som är äldre än mig. och han är den jag har sökt, men jag vågar inte säga det till han. han är underbar på alla sätt och vis även om han är bestämd m.m. Jag skulle verkligen vilja gifta mig med denna men jag har då problem … och jag vet inte hur jag ska göra … vad tycker du ?

      2. Hej

        Age is mostly a matter of mind if you dont mind it doesent matter
        Härligt att du känner som du gör.
        Ta ett steg i taget börja med att berätta vad du känner
        Sen får du ta giftemål längre fram

        Mvh
        Jonas

Lämna en kommentar